Artikler

E-handel og optimering

E-handel er vokset gennem årene. Mens kun 5 % af detailsalget plejede at foregå online, er dette tal steget til 7 % . Og i 2020 anslås det, at 9,1 % af alt detailsalg vil ske via e-handelssider som Amazon eller eBay. Det er en enorm vækst på kun otte korte år! Med flere websteder, der sælger flere produkter, er konkurrencen blevet utrolig hård.

Det er nogle fantastiske statistikker, men der er en ulempe ved denne vækst. Den måde, folk handler online på, har ændret sig gennem årene, hvor mobil er en stadig mere populær mulighed for forbrugerne. Det betyder, at hvis du har en e-handelsbutik, skal den optimeres, så folk kan finde dit produkt, tjekke ud og foretage et køb.

Hvad kan du gøre for at optimere din e-handelsbutik? Her er to tips:

 

1) Personliggør din butik med en universel ønskeseddel

En af de vigtigste ting er at huske, at enhver shopper, der kommer ind ad dine døre, er unik. De leder måske efter noget specifikt, eller de kan surfe uden intentioner om at købe noget. Du vil være sikker på, at du viser hver person de rigtige produkter, så dit bedste bud er at bruge en universel ønskeliste.

Lad os f.eks. sige, at Alice ser på flere kjoler på dit websted og føjer dem til sin universelle ønskeliste. Nu når hun kommer tilbage til dit websted, vil hun se en “Anbefalet til dig”-sektion, der har hendes kjoler. Alice er meget mere tilbøjelig til at foretage et køb, hvis hun ser de varer, hun så på før, og det øger dine chancer for at foretage et salg.

2) Tilbyd gæstecheckout

En anden måde, du kan optimere din e-handelsbutik på, er ved at tilbyde Guest Checkout på hver produktside. Du kan se detaljerede oplysninger om dine kunder, hvilket betyder, at du kan lave antagelser om, hvilken slags person de er. Du kan derefter imødekomme den oplevelse, de har på dit websted, specifikt til dem.

Skal du have mere hjælp fra et bureau til webshop optimering?