Artikler

Lad os få en ting på det rene!

Der er mange store mærker i verden, selvfølgelig afhængigt af hvilken branche, der tales om, men især med teknologi er der altid nogle store aktører, der ser ud til at lave alle nyhederne og skabe en masse buzz i medierne – det er næsten umuligt ikke at høre noget om f.eks. Apple, Facebook, Google eller Amazon, da deres navne ofte er nævnt i enhver artikel, du læser på sociale medier eller medierne generelt, så de må gøre noget rigtigt!

Men disse ‘store navne’ virksomheder har faktisk eksisteret i meget lang tid, og hvis vi tænker tilbage over det sidste årti og mere, er det nemt at finde eksempler på, at de har været igennem perioder med tilbagegang.

Der er dog et særligt brand som Nike opfandt sammen med Michael Jordan tilbage i 1980’erne, nemlig Air Jordan 1 ‘Bred’, der er blevet en ikonisk sko gennem tiden, siden den blev udgivet første gang i 1985 – et faktum, vi vil tale om i dag, men lad os starte med begyndelsen først…

Da Nike Inc (NYSE: NKE) skabte ‘Air Jordan’ basketballsko tilbage i 1984, var det kun anden gang, de nogensinde havde arbejdet med en atlet – den første var deres arbejde med George Gervin ved de olympiske lege i 1976.

Sidenhen har Nike arbejdet sammen med en masse atleter, formentligt med håbet om, at lave et lige så ikonisk brand som Air Jordan, eller blot blive endnu et sneakerfirma, der skal bæres i samme ånd som Puma eller Adidas (og det er der ikke noget bedre bevis på end det faktum, at de endnu ikke har lavet en rigtig “Jordan Brand-sko”).

Det ser ud til, at den generelle konsensus er, at Nike sandsynligvis vil være i stand til at lave en form for crossover mellem de to mærker i sidste ende (sandsynligvis når de endelig får deres egen detailbutik), men for nu handler det om Air Jordan-linjen.

Nu mangler vi bare at se det næste store move fra disse store brands, vi er meget nysgerrige på hvad fremtiden bringer og jeg tror, ​​der er et stort potentiale for dette marked i form af vækst, hvis det fortsætter langs denne linje.