Artikler

Sådan får du flere besøgende på din hjemmeside med webshop markedsføring

En webshops succes måles ud fra, hvor meget den sælger, og her er det essentielt at gøre brug af effektiv online marketing med særligt fokus på webshops.

En webshop er fuldstændig afhængig af at den får et løbende flow af besøgende, som ser, hvilke produkter der er til salg i shoppen, og at de også ender med at købe noget. Og som prikken over i’et skal de konverterede besøgende også meget gerne vende tilbage på et senere tidspunkt og købe noget igen.

De tiltag, man kan gøre for at opnå dette scenario, kalder man: webshop markedsføring.

 

Hvad er Webshop Markedsføring?

Webshop markedsføring har skarpt fokus på, hvad der virker for lige præcis webshops, og er et mix af diverse discipliner indenfor online marketing. Formålet er at få besøgende ind på webshoppen, og konvertere dem bedst muligt samt at sørge for at fastholde dem som kunder fremadrettet.

Webshop Markedsføring indeholder elementer fra disse områder:

  • Annoncering (Google, sociale medier etc.)
  • Webshop SEO (indhold, teknik, linkbuilding)
  • Webshop optimering (brugervenlighed m.m.)

 

Annoncering i Google og på sociale medier

Med betalt trafik i form af annoncering med Google Ads, på sociale medier såsom Facebook, Instagram osv. kan man hurtigt få en masse relevant trafik ind på sin webshop.

Dette er en ganske virkningsfuld måde at få besøgende på og derfor Annoncering bruges vel nok af samtlige webshops, alene i kraft af at det er så effektivt en måde at få trafik på.

 

Webshop SEO

Det er vigtigt som webshop at være synlig på de gode placeringer i Googles organiske søgeresultater på alle de søgetermer, der er relevante for den specifikke webshop.

Dette kan man opnå ved hjælp af søgemaskineoptimering. De gode resultater gør at flere folk klikker på dem i Google og lander på éns webshop.

 

Webshop optimering

Med webshop optimering forbedrer man alle de aspekter ved webshoppen, som gør at brugeren oplever den som værende så brugervenlig som mulig.

Dette er et meget vigtigt punkt at have styr på, da det er afgørende for om alle de besøgende, som man har brugt en masse tid og penge på at få over på sin shop, konverterer.

Nogle af de ting, man bør stille skarpt på her er:

  • Page load speed
  • Struktur & opbygning
  • Navigation og mulighed for at søge i shoppen
  • Betalingsprocessen

Hvis der er godt styr på disse ting, vil det have en positiv indvirkning på konverteringsraten.

 

SKAL DU HAVE ASSISTANCE MED DIN WEBSHOP MARKEDSFØRING?

Det kan virke kompliceret og uoverskueligt selv at skulle tage hånd om alle disse aspekter omkring markedsføringen af sin webshop.

Derfor kan det klart anbefales at få kyndig hjælp fra en SEO konsulent, som kan rådgive omkring de forskellige områder og udpege hvilke tiltag, der bør kigges nærmere på for at webshoppen kan komme til at få den størst mulige succes.